Sedan jag köpte vitafiberpulver (sötningsmedel) har jag gjort olika bakverk och proteinbarer med pulvret. Senast gjorde jag dessa proteinbarer med smak av choklad. Jag förvarar dem i kylskåpet och när jag skall äta dem värmer jag dem en kort stund i micron. Mycket goda med en kopp kaffe :)

Since I bought the vitafiber powder (sweetener), I have made various baked goodies and protein bars with the powder. Last I made these protein bars with the taste of chocolate. I keep them in the fridge and when I going to eat them I warm them briefly in the microwave. Very good with a cup of coffee :)



Chocolate Brownie Protein Bar
2 pcs

70 g vitafiber powder
30 ml water
50 g chocolate brownie protein powder

Stir vitafiber powder and water in a pan on low heat. Stir until the mixture turns to a clear syrup. Remove from the heat and add protein powder and stir. Shape the dough into 2 bars and enjoy.


Chokladbrownie Proteinbar
2 st

70g vitafiber-pulver
30 ml vatten
50 g chokladbrownie proteinpulver 

Blanda vitafiber-pulver och vatten i en kastrull på låg värme. Rör om tills blandningen blir en klar sirap. Ta bort från värmen och tillsätt proteinpulver och rör om. Forma degen till 2 barer.