Årets sista dag och jag ser fram emot ett fint 2016. Är du nöjd med året som varit? Bloggåret har varit bra och jag har experimenterat mycket i köket och gjort många olika sockerfria och glutenfria recept. Även om instagram blivit mer populärt än bloggar har jag ingen avsikt att sluta blogga. Jag tycker om detta alltför mycket för att sluta. Jag hoppas att ni fortsätter att titta in och lämnar kommentarer.

Inte har du väl tröttnat på pepparkakssmak än? Jag har inte tröttnat och därför får du ett kakrecept med den härliga kryddan. Gott nytt år till er alla!

The last day this year and I look forward to a great 2016. Are you satisfied with the past year? My blog year has been good and I have experimented a lot in the kitchen and made many sugar-free and gluten-free recipes. Although Instagram has become more popular than blogs, I have no intention to stop blogging. I like this too much to stop. I hope you'll continue to visit my blog and leave comments.

Are you tired of gingerbread spiced goodies yet? I'm not, and therefore you get a cake recipe with this lovely spice. Happy New Year to all of you!



Mjuk Pepparkaka

2 ägg
3 msk sukrin gold
100 g philadelphiaost
60 g smör, smält
1 1/4 dl mandelmjöl
1/4 dl kokosmjöl
3/4 msk fiberhusk
1 tsk bakpulver
1-1,5 msk pepparkakskrydda
10 droppar vanilj stevia, valbart

Vispa ihop ägg och sukrin. Vispa sedan i philadelphia och smält smör. Rör sedan ner resterande ingredienser. Häll smeten i en liten bakform och grädda i 175 C i ca 20-25 minuter. 


Soft Gingerbread Cake

2 eggs
3 tbsp Sukrin gold
100 g cream cheese
60 g butter, melted
1 1/4 dl almond flour
1/4 dl coconut flour
3/4 tbsp fiberhusk
1 tsp baking powder
1-1.5 tbsp gingerbread spice
10 drops of vanilla stevia, optional

Whisk eggs and sukrin. Then whisk in cream cheese and melted butter. Stir in the remaining ingredients. Pour batter into a small baking pan and bake at 175 C for about 20-25 minutes.