Jag såg att Fanny hade gjort glutenfria pita och vill också testa. Mina blev ganska platta så det var svårt att fylla dem med något men jag åt dem som vanligt bröd. Jag gillar bröd med tuggmotstånd och de här var precis så som jag vill ha det. 

I saw that Fanny had made gluten free pita and I also wanted to make them. Mine were quite flat so it was difficult to fill them with something but I ate them as ordinary bread. I like bread that are compact and not too airy, and these were exactly as I like bread to be.


Glutenfritt Tunnbröd
2 st

1 ägg
0,5 dl vatten
1 msk kokosolja 
0,5 dl mandelmjöl
1 msk kokosmjöl
1/8 tsk salt
1/8 tsk bakpulver

Sätt ugnen på 175 C grader. Vispa ihop ägg, vatten och olja. Tillsätt de torra ingredienserna och blanda till en jämn smet. Det blir en tjock, rätt kladdig smet. Skeda ut smeten i två portioner på en bakplåtspappersklädd plåt och bre ut till två rundlar på ca 15 cm i diameter. Grädda i ca 15-18 minuter, tills kanterna blivit lätt gyllene. 


Gluten-free Flatbread
2 pcs

1 egg
0.5 dl water
1 tbsp coconut oil
0.5 dl almond flour
1 tbsp coconut flour
1/8 tsp salt
1/8 tsp baking powder

Preheat the oven to 175 C degrees. Whisk together egg, water and oil. Add the dry ingredients and mix until smooth. The batter is going to be thick and stick. Spoon out the mixture in two rounds on a baking sheet lined with parchment paper and spread them to about 15 cm in diameter. Bake for about 15-18 minutes, until the edges become light golden.