Sedan vi flyttade till Singapore, för över fyra år sedan, har jag börjat laga indisk mat. Utbudet på indiska restauranger i Singapore är stort och här finns stadsdelen Little India, som är värt ett besök. I juli 2011 deltog min man och jag på en kulturarvsrunda i Little India, du kan läsa om det här.

Since we moved to Singapore, for over four years ago, I have begun to cook Indian food. The range of Indian restaurants in Singapore is huge and Little India neighborhood is worth visiting. In July 2011, my husband and I attended a heritage tour of Little India, you can read about it here.


Indisk linsgryta
ca 4 portioner

1 röd lök, hackad
1 vitlöksklyfta, hackad
2 msk olja
1-2 tsk garam masala
0,5 tsk kanel
2,5 dl gröna linser
1 burk krossad tomat
2 morötter, rivna
1 dl kokosmjölk
salt

Hetta upp olja i en kastrull. Stek lök och vitlök någon minut och lägg i garam masala och kanel. Bryn på låg värme i ca 5-8 min. Häll i ca 8 dl vatten, linser, tomat, morot. Koka upp och låt sjuda i ca 40 min. Tillsätt vatten vid behov. Mot slutet av kokningstiden häll i kokosmjölk och salta efter smak.



Indian Lentil Stew
about 4 servings

1 red onion, chopped
1 clove garlic, minced
2 tbsp oil
1-2 tsp garam masala
0,5 tsp cinnamon
2,5 dl green lentils
1 can of crushed tomatoes
2 carrots, grated
1 dl coconut milk
salt

Heat the oil in a saucepan. Fry the onion and garlic for a minute and add the garam masala and cinnamon. Fry on low heat for about 5-8 minutes. Add about 8 dl water, lentils, tomato, and carrots. Bring to a boil and simmer for about 40 minutes. Add more water if needed. When the stew is almost ready, add the coconut milk and some salt.